tisdag 21 juli 2009

Rapport från min nya värld

Jag har fortsatt min utforskning av Flen. Det finns många hundar här. Jag tänkte att jag kan ju inte bara vara snäll hela tiden mot mina nya människor. Någon gång måste ju även de få se att jag kanske inte alltid vill lyda och vara duktig! Jag testade först på söndagen, när matte Bente inte var beredd slet jag tag i kopplet och sprang allt vad jag kunde över till grannarna. De har två barn som jag tänkte busa med. Husse Pekka försökte locka mig med en fotboll men jag hade ju två barn att skoja med. Tillslut fick lillmatte Liza tag i mig, sen var det roliga slut!
I dag på morgonpromenaden träffade jag en liten hund som ville hälsa på mig, kanske har jag dåligt morgonhumör eller vad vet jag men jag blev riktigt arg på den lilla. Då fick matte visa om hon hade några muskler, och det hade hon. Envis är hon nog också för när vi äntligen kom ifrån den lilla irriterande hunden fick jag sätta mig och vänta på att den skulle gå förbi igen. Men det gick inte bättre då heller!
I går var det husse Pekka som verkade lite irriterad. Han skulle bygga ihop lillmatte Lizas pool! Men jag försökte hålla mig undan, låg i skuggan och tittade på när han slet.
Katterna och jag har roligt, eller i alla fall jag. Jag älskar att gosa med dem men de blir sura bara för att jag tvättar dem lite. Det är ju viktigt med hygienen!
Vi hörs snart igen. Vov vov!!

Inga kommentarer: