lördag 18 juli 2009

Flen verkar helt ok......

Efter att matte tog bilen och åkte hem, utan mig gick vi på promenad igen. De där Flenarna gillar nog att gå mycket. Det var så mycket att lukta på. Vissa buskar luktade så gott så jag var tvungen att ta fart och kasta mig i dem. Vi träffade hundar och cyklar och ungdomar på skateboards. Jag tänkte att jag måste ju visa upp min bästa sida så jag bara gick fint och tittade lite på dem.
När vi kom hem från promenaden så hade de där katterna kommit ut från sitt rum, jag visste ju att de fanns där! Den katten som är svart lät konstigt och ville inte gosa. Men den andra kom fram och hälsade mig välkommen, den var riktigt kramig. Men när jag ville leka med den, tänkte att vi kunde leka leken "jaga katt", då blev hon sur och lät lika konstigt som den andra.
Men nu på morgonen är vi vänner igen, jag har just hjälpt henne att tvätta sig!
Natten spenderade jag bredvid Bente´s o Pekka´s säng. Ibland var jag bara tvungen och pussa Pekka lite. Tänkte att om han vaknar kanske jag får lite godis. Men han bara skrattade, klappade mig och somnade om. Annars så är han mycket för att ge mig godis lite då och då så honom gillar jag. Jag behöver bara visa att jag kan sitta och lyfta tassen, då blir han så glad och säger att jag är så duktig och sedan en godisbit! Det är ju inte så svårt att sitta och lyfta tassen men.....
Nej, nu ska vi gå till "stan" och hälsa på en affär med hundsaker. Bente säger att hon älskar att shoppa så det ska bli spännande.
Vov vov från Flen!

Inga kommentarer: