söndag 19 juli 2009

I dag, lördag, har jag utforskat Flen och har även hälsat på i Hälleforsnäs. Där bor en kul labbe som heter Winston. Han hade en jätte stor gräsmatta som jag kunde springa på.
Jag var också och tittade på lillhusses båt noch passade på att bada.
Min nya matte, Bente, var till djuraffären och handlade åt mig. Jag kan tänka mig att husse Pekka gnällde lite när han fick ta fram plånboken för hon hade handlat en hel del. Jag hörde att han sa till grannen att hon hade handlat för 1.400 kronor. Hon köpte ett koppel som var jätte-fint och skönt, bra handtag på sa hon om utifall jag skulle dra lite! Sedan blev det en spårlina, den har jag på tomten då är det nästan som om att gå lös. Hon köpte också en "ryggsäck" åt mig. Så nu när vi ska ut i skogen får jag bära min packning själv, jättekul. Sedan blev det också en hel del godis, men det fick jag av de snälla 2-fotingarna som äger affären.
I går kom min andra lillhusse Samuel hem. Han är nog min andra favorit, efter Pekka. Han är så snäll och busar och klappar mig hela tiden.
Vi avslutade lördagen med att gå till en fotbollsplan där jag fick leka med en boll som husse hade köpt när de var till den där djuraffären. Sedan började de gå hit o dit på fotbollsplanen, så jag följde efter dem och då fick jag jätte-mycket beröm och godis! De är mycket för beröm och godis mina nya 2-fotingar, men jag klagar inte över det!
Det var allt jag har att berätta om lördagen.
Vov vov från Ronaldo i Flen

Inga kommentarer: