torsdag 16 juli 2009

Forts. vallningsläger

Nu har jag fått min kvällsrunda så nu kan jag snart gå o sova, men först måste jag berätta resten från lägret.
Jo, det var så här att Champo satt o ylade på nätterna i panget och blev väl måttligt populär bland kursgästerna, men han hade det inte lätt, Diva löpte ju (men rackarns matte särade på henne o mig i rummet), men inte nog med det, Champos rumsgranne, en liten söt tik, löpte också! Kursgästerna såg ganska trötta ut på morgnarna...........
Nåväl, sista passet bland fåren var ute i stora hagen och jag har nog anlagen, men det finns mycket att slipa på säger de 2benta. Själv tycker jag att jag har full kontroll. Men dom vill att jag tar det lugnare, vadå lugnare? jag är en 2-årig vital hanhund ju och vill att det ska vara lite fart!
Innan vi åkte hem var vi och hälsade på gammelmatte som också bor därnere, för min matte ville se mina 7 nya halvsyskon som skulle flytta dagen efter till sina nya hem. Jag fick bara se dom genom bilfönstret, men jag såg min mamma på gården.
Slutligen, tror ni inte det var samma ösregn över Vättern på hemvägen också! Då muttrade matte så där ni vet som bara min matte kan. Vi hundar brydde oss inte, vi bara vände oss på andra sidan o somnade om...........

Inga kommentarer: