lördag 18 juli 2009

Här händer det saker!

Tror ni inte att matte packade in oss i bilen idag igen för en ny långfärd. Jag trodde nästan att vi skulle till Blekinge igen. (Men med tanke på att hon bara tog med sig mina favoritsaker så blev jag fundersam). Nej minsann, nu åkte vi till Flen i Södermanland och hälsade på Bente o Pecka, ni vet dom som hade stackars Milton som inte orkade med sin sjukdom.
Dom hade en gammal tik som inte ville leka så jag gick igenom huset i stället och följde efter den där hussen för han hade så gott godis. Och sen gick han ut med mig också. Jag träffade jättemånga kompisar på kort tid så här verkade det ju bra. Jag såg inga katter men jag luktade mig till dom, mig lurar man inte. Bakom den där stängda dörren............Nu kanske han slutar jaga katter sa matte????????????
Deras soffa testade jag flera gånger, den duger. Förresten, det fanns kanonbra fönster att spana ut genom, vilken lycka!
Matte fick mat där men jag tänkte att det är bäst att inte göra bort sig så jag nallade faktiskt ingenting, trots att jag når över bordskanten.
Sen gick matte ut med Champo o Milla och då följde Bente, Pecka o jag med, fast jag försökte få med mig den där hussen åt andra hållet o slippa Champo.
Så var det då dags för hemfärd, men.............matte satte bara in dom andra i bilen! Jaha, här skulle jag visst stanna. Jag funderade en stund, men bara en liten stund, sen följde jag med husse in.

Inga kommentarer: