lördag 14 mars 2009

Fåren!

Jodå, nog kan jag valla får allt!
Eva (i Mårtensby) tyckte att jag är en MYCKET trevlig hund, VÄLDIGT styrbar, snäll mot fåren (biter dom inte i baken), skäller men stressar dom inte, uthållig (jag höll nog på oavbrutet i 20-25 minuter).
Gissa om matte var stolt! Nu kanske man kan få en extra godbit i kväll?
Och tänka sig, Milla tyckte också att det var jättekul att valla får. Hon visste vad hon skulle göra med dom och styrbar var hon. Hon såg nog hur jag gjorde! Fast hon är så liten så hon fick köra i 5-10 minuter. Så nu är våran matte nöjd med dagen kan ni tro.
Sen var det raka spåret till Diva för middag, trodde vi ja! Matte fick kyckling med currysås minsann.
Divas husse är bra på att laga mat säger matte, men det har vi 4benta inte fått smaka på. Jo, Diva förstås, den bortskämdingen!
Kom hem gjorde vi kl. 19.00, trötta efter dagens strapatser. Trodde matte ja! Milla o jag är väldigt uthålliga, ser ni. Så nu hoppas matte att vi är LITE matta efter kvällspromenaden.

Inga kommentarer: