tisdag 18 augusti 2009

Kunskapsprov

I dag har jag vart på Flens brukshundsklubb. Jag ska nämligen börja på agilitykurs! Jag fick mest sitta i bilen, det var mycket information i klubbhuset och dit fick inte jag följa med. Men till slut kom matte och hämtade mig. Då skulle jag göra ett kunskapsprov. Matte och jag fick gå ut på en gräsplan där det stod fyra koner. Vid första konan skulle vi stanna sedan gick vi till den andra konan, där skulle jag sitta och matte tog av mig kopplet. Så gick matte till den tredje konan och jag fick sitta kvar vid den andra. Då blev det spännande, matte ropade på mig och jag tror det var meningen att jag skulle springa till henne men jag passade på att springa åt det andra hållet! Men matte ropade och tjatade så till slut fick jag lov att springa till henne, då fick jag godis. (Kanske skulle ha sprungit till henne på en gång, undrar om jag hade fått två godisar då?) I alla fall så fick jag gå till den fjärde konan utan koppel bredvid matte. Det var det provet! Men jag blev i alla fall godkänd. Men fick förmaning om att öva mycket på att komma när matte ropar.
Nästa vecka hoppas jag att jag får hoppa lite, det gillar jag. Men nu måste jag gå och sova, är ju helt slut av att gå på kurs.
Vov vov//Ronaldo

Ps. Milla du måste skriva lite i din blogg. Längtar efter att få höra hur det är med dig och matte Lena.

1 kommentar:

Kennel Rettvest sa...

Hei Ronaldo,

Så kjekt å se at også du skal få hoppe agility. Du lærer deg nok raskt at det bare er tull å ikke komme til mor/matte, for det blir så fryktelig lite agility av det.... og det finnes ikke noe kjekkere i denne verden en agility!

Lykke til på kurs, jeg skal på lydighetskurs denne helgen, mor sier jeg må bli ende flinkere... kan du tenke!!!

Neste helg skal jeg omsider få lov å konkurrere i agility for første gang på lenge, da jeg har vert syk...

Jeg gleder meg helt vilt, og skal prøve å vente med å starte til mor sier jeg for lov. Men det er så FRYKTELIG vanskelig!

Lykke til på kurs, hilsen Mia (din søster)